Her finner du informasjon om hvilke vilkår som gjelder når du handler hos oss på www.sherobrand.no.
Dersom du ikke får en automatisk bekreftelse på din bestilling via mail, må du umiddelbart kontakte vår kundeservice på kundeservice@sherobrand.no.
Kjøp gjennom sherobrand.no blir i første rekke styrt av Angrerettloven og Forbrukerkjøpsloven. Mer informasjon om dine rettigheter og plikter som forbruker finner du hos Forbrukerrådet.
Selger er Shero AS, Fredensborgveien 22G, kundeservice@sherobrand.no, org.nr. 929 242 394 og betegnes som i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper er vedkommende som gjennomfører bestillingen i nettbutikken, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren. Vi reserverer oss likevel for trykkfeil og feilprissettinger på siden og forbeholder oss retten til å avvise ordre.
FRAKT OG LEVERINGSTID
Utsendelser
Pakkene blir sendt ut etter 0-2 arbeidsdager, med mindre det er spesifisert noe annet på produktsiden. Tar det lenger tid, er vår målsetting å gi beskjed om dette via e-post eller telefon. I høysesong kan kjøperen måtte forvente lenger leveringstid. Du vil motta en bekreftelse på e-post om at ordren er sendt. Vil du ha mer nøyaktig beskjed kan du sende en henvendelse via chatten på nettsiden eller på e-post til kundeservice@sherobrand.no.
Sporing
Vi sender som regel pakker med sporing. Du vil motta et sporingsnummer via SMS og/eller e-post fra Bring når pakken er sendt fra vårt lager. Dersom ordren din inneholder varer som passer i postkasse, og vil vi noen ganger sende med A-post. Merk at du da ikke mottar noe sporingsnummer. Sendingstid for A-post er normalt 1-2 virkedager.
Kostnad
Ved frakt innenlands i Norge er det gratis frakt ved kjøp over 800 kroner, og fast frakt på 49 kroner ved kjøp under 800 kroner, med mindre annet er oppgitt. Fraktkostnaden vil beregnes og legges til i checkouten før du bekrefter ordren.
Overdragelse av risiko
Vi innehar risikoen for produktene inntil de overtas av deg ved utleveringssted, det vil si når du har fått produktene i din besittelse. Ved retur vil du inneha risikoen inntil produktene overtas av oss (ankommer vårt lager).
Forsinkelser
Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet(ene) eventuelt er utsolgt.
Avhengig av produktenes art og forsinkelsens lengde kan du etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve levering, kreve erstatning eller heve avtalen.
Pakker som ikke blir hentet
Pakker som ikke hentes innen 2 uker sendes automatisk tilbake til Shero. Det vil si at du må betale returfrakt pluss et behandlingsgebyr (for tiden på 250 kr) for pakker som ikke er blitt hentet.
RETUR OG ANGRERETT
Vi ønsker selvfølgelig at du skal være fornøyd med varen din. Derfor har du alltid åpent kjøp i 14 dager, samt kostnadsfri bytte av størrelse, produkt eller farge innen 30 dager. Den eneste betingelsen er at varen kommer tilbake til oss i sin opprinnelige stand. Originalemballasjen og eventuelle merkelapper skal legges ved sammen med returvare.
Bytte av størrelse, farge eller produkt
Retur som gjelder bytte av størrelse, farge eller produkt kan gjøres innen 30 dager kostnadsfritt). Du er da nødt til å legge inn en ny bestilling på vår nettside og følge instruksene for innsending av retur som er beskrevet under (“Frakt og Retur”).
Hvis du ønsker å bytte farge eller størrelse så dekker vi returkostnadene dersom vi mottar kvittering på frakten, ellers dekkes dette av kunden. Send kvitteringen for returfrakten til kundeservice@sherobrand.no.
Angrerett
Angrerettloven gir deg rett til å angre på ditt kjøp. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen (angrefrist) og at varen som returneres grunnet benyttelse av angrerett skal kunne selges som ny. I praksis vil dette si at den må returneres i samme stand og mengde som da du mottok produktet, og slik du selv forventer at et nytt produkt skal leveres.
Ved korrekt gjennomført retur (iht. angrefristloven) tilbakebetales varens fulle pris til kjøper. Dersom returen ikke oppfyller kravene til angrerett, dvs. sendes tilbake for sent eller ikke returneres i samme stand og mengde, vil varen(e) bli returnert til avsender.
Ønsker du å benytte deg av angreretten? Følg instruksene for innsending av retur som er beskrevet under (“sende inn retur”). Returkostnadene bæres av forbrukeren med mindre selgeren har misligholdt avtalen eller selgeren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte varen ikke var tilgjengelig.
Reklamasjon
Vennligst ta kontakt med oss via chatten på nettsiden eller e-mail til kundeservice@sherobrand.no så snart som mulig, men ikke senere enn 14 dager, dersom varen er skadet ved levering eller du har fått tilsendt feil vare. Det er viktig at du skriver hva som er feil og sender med et bilde av feilen når du tar kontakt med oss angående reklamasjonen.
Vi vil tilby ett av følgende, avhengig av feilen på produktet:
Dersom du blir nødt til å returnere det reklamerte produktet vil vi selvfølgelig dekke returkostnaden.
Sende inn retur
For å returnere en bestilling til oss er du nødt til å fylle ut returskjemaet på denne siden https://sherobrand.no/frakt-og-retur/. Sørg for at varene du vil bytte/returnere er ubrukt og at alle etiketter og merkelapper sitter på.
Vi anbefaler å sende retur med sporing, spesielt for varer av høyere verdier. Returer får ikke sendes mot postoppkrav eller etterkrav – disse vil ikke bli løst ut.
Behandling av returer
Returnerte produkter vil uavhengig av årsak bli undersøkt innen 0-1 virkedager etter de ankommer vårt lager.
Tilbakebetaling
Så snart vi har undersøkt returpakken, og det ikke er noe å utsette på den, skjer tilbakebetalingen. Eventuelle skader på varen fører til avdrag på tilbakebetalingen.
Av sikkerhetsmessige årsaker blir tilbakebetalingen kun gjort til samme kort/konto som den opprinnelige betalingen ble gjort fra. Ved eventuell tilbakebetaling av kortkjøp krediteres kortet ditt ved hjelp av et unikt referansenummer som identifiserer transaksjonen. Kortinformasjonen blir altså ikke blitt lagret av Sherobrand.no.
Har du betalt via Klarna Faktura, og ønsker å returnere varene, er det viktig å ta kontakt med oss eller Klarna for å utsette betalingsdato for å unngå purring. Ved bruk av Klarna Faktura eller Klarna Konto, se for øvrig Klarnas egne vilkår i betalingsfasen.
Betalingstidspunkt
Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.
Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.
Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på 30 dager fra mottak av varen.
Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.
Betalingsalternativer
Shero bruker Klarna Checkout, med produktene Klarna Online, Klarna Faktura og Klarna Konto. Shero bruker også Dintero, med produktene Vipps, kortbetaling og faktura.
Kortopplysninger lagres ikke, og all kortinformasjon blir behandlet via SSL-kryptering.
Gebyrer
Det er normalt ingen gebyrer ved betaling kort eller Vipps, men gebyrer kan forekomme dersom du velger en annen betalingsmåte enn kortbetaling eller direktebetaling. Ler mer om dette under:
Vilkår for Klarna Faktura
Når du betaler via Klarna faktura handler du trygt og enkelt. Du trenger aldri å oppgi kortinformasjon og du betaler alltid etter at du har mottatt varene dine.
Et fakturagebyr på 0 kr tilkommer per kjøp. Hvis betaling unnlates legges det til et purregebyr på 64,00 kr og en forsinkelsesrente på 9,50 %. Når du velger Klarna som betalingsløsning kan det foretas en kredittsjekk. Dersom kredittsjekk foretas vil et gjenpartsbrev bli sendt til din epost.
Personopplysninger behandles i henhold til gjeldende lovverk. Klarna håndterer personopplysninger for å utføre kundeanalyser, identifikasjoner, kredittvurderinger og markedsføring. Ditt personnummer er også ditt kundenummer hos Klarna.
Vilkår for Klarna Konto
Delbetal fra 95 kr per måned. Vær oppmerksom på at når du velger delbetaling i forbindelse med ditt kjøp er dette et tilbud om delbetaling. Den faktiske kontoavtalen inngås senere i forbindelse med at kontoavtalen sendes til din folkeregistrerte adresse.
Dette er betalingsmåten for deg som selv vil bestemme hvor mye du ønsker å betale hver måned. Du får alltid varene dine hjem før du betaler, og du får også mulighet til å samle alle dine delbetalingskjøp på en og samme konto. Det betyr kun en faktura uansett antall kjøp med Klarna konto i de butikker vi samarbeider med.
Ved for eksempel et kjøp på 10000 kr med Klarna konto basisvilkår tilkommer det ingen etableringsgebyr. Årsrenten er 22 % hvilket utgjør en effektiv rente på 36,12 %. Prisen på kredittkjøpet er 11771 kr med 12 delbetalinger på 981 kr stk. Eksempelet forutsetter at delbetalingen pågår over 12 måneder. Vær oppmerksom på at minimumsbeløp per måned på produktnivå ikke er det samme som for kontoen i sin helhet. Det er alltid minimum 95 kr per måned.
Når du velger Klarna som betalingsløsning kan det foretas en kredittsjekk. Dersom kredittsjekk foretas vil et gjenpartsbrev bli sendt til din epost. Personopplysninger behandles i henhold til gjeldende lovverk.
Klarna håndterer personopplysninger for å utføre kundeanalyser, identifikasjoner, kredittvurderinger og markedsføring. Ditt fødselsnummer er også ditt kundenummer hos Klarna. Dersom du ikke velger å gå inn på kontoavtalen du får sendt til din folkeregistrerte adresse, så gjelder likevel avsnittet om fakturavilkår i de allmenne kontovilkårene, se linken under.
PERSONOPPLYSNINGER
I henhold til Personopplysningsloven må vi be deg samtykke til at vi behandler opplysninger om deg. Alle personopplysninger du gir oss eller som vi får greie på, vil bli behandlet av Shero i egenskap av personopplysningsansvarlig. Personopplysningene du gir oss kan eventuelt bli brukt for å sikre leveransene til deg, ved kredittprøving, og for å kunne gi deg tilbud og opplysninger om vårt sortiment. Opplysningene du gir oss er kun tilgjengelige for Shero og våre nærstående selskap. Du har rett til å ta del av opplysningene som er registrert om deg. Du har alltid rett til å forlange at Shero skal fjerne eller korrigere opplysningene som finnes om deg. Ved å godkjenne Sheros kjøpevilkår, samtykker du i ovenstående.
Du finner Sheros Personvernerklæring her.
Dette er et fellesskap der vi deler vår kjærlighet for en aktiv og mer bærekraftig livsstil. Bli med på gratis treningsøkter, få fri frakt, eksklusive tilbud og mye mer.
Shero er et treningstøymerke laget av Emilie Voe Nereng. Sammen med andre kvinnelige gründere ønsker vi å bringe frem flere Sheros gjennom treningsglede og mestringsfølelse! Les mer om vår historie og hvorfor Shero eksisterer.
Visjon og Team Shero
Shero Community er et fellesskap av og for kvinner. Målet vårt er å inspirere til økt treningsglede og mestringsfølelse. Bli med oss på svetteøkter, la deg inspirere av andre og få eksklusive tilbud.
Les mer her og register deg
Målet vårt er å lage tidløse plagg i høy kvalitet på en ansvarlig måte. Vi tar ikke snarveier i utviklingen, og er stolte over relasjonene vi har dannet med våre leverandører i Norge og Portugal. Det å lage klær som er av høy kvalitet, etisk produsert, og har en lang levetid, er en prioritet vi setter veldig høyt.
Ler mer her.